Uczniom klas I-III oferujemy zajęcia rozwijające:
- logiczne myślenie oraz umiejętności matematyczne (blok A)
- mowę oraz zdolności artystyczne (blok B).
Proponujemy, aby uczestnicy brali udział w zajęciach z obu bloków (blok A i B), jednak istnieje możliwość uczestnictwa dziecka w zajęciach tylko bloku A albo tylko bloku B. Istnieje możliwość dołączenia do grupy w dowolnej chwili.
Łączny czas trwania zajęć w bloku A oraz bloku B to 4 godziny zegarowe. Czas trwania zajęć w każdym bloku to 2 godziny zegarowe, w tym 90 minut zajęcia właściwe plus przerwa bądź przerwy w zależności od potrzeb dzieci.
Zajęcia prowadzone są w atrakcyjnej formie i podzielone są na dwie części:
1. Warsztaty i zajęcia z wykorzystaniem klasycznej techniki szkolnej z uwzględnieniem odpowiedniego dla wieku dzieci stylu pracy;
2. Gry i zabawy rozwijające logiczne myślenie i umiejętności matematyczne.
Celem zajęć jest:
- rozwijanie matematycznych umiejętności dzieci,
- zaspokajanie ciekawości poznawczej dzieci w zakresie liczb, działań, figur geometrycznych,
- stymulowanie harmonijnego rozwoju dzieci w zakresie posługiwania się pojęciami matematycznymi i logicznego myślenia,
- odkrywanie więzi przyczynowo- skutkowych, kształtowanie (dzięki uczestnictwu w grach) dojrzałości emocjonalnej dzieci.
Zajęcia prowadzone są w interesującej formie i podzielone są na dwie część:
1. Część rozwijająca mowę;
2. Część rozwijająca zdolności artystyczne.
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów oraz gier i zabaw.
Celem zajęć rozwijających mowę jest:
1. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi;
2. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej;
3. Stymulowanie ewentualnego opóźnionego rozwoju mowy;
4. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń;
5. Wdrażanie dzieci do twórczej aktywności słownej.
Proponujemy ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie, pamięć i spostrzegawczość, gry i zabawy językowe, zestawy ćwiczeń rozwijających słuch fonematyczny.
Celem zajęć rozwijających zdolności artystyczne jest:
- kształtowanie swobody w posługiwaniu się linią i plamą, kształtem i barwą w różnych technikach plastycznych;
- uwrażliwienie dziecka na zjawiska otaczającej rzeczywistości (światło, barwa, kształt faktura);
- kształtowanie inwencji twórczej dziecka;
- rozwijanie wrażliwości estetycznej;
- kształtowanie zainteresowań dorobkiem kulturalnym ludzkości;
- wdrażanie do codziennego stosowania zasad estetyki.
- logiczne myślenie oraz umiejętności matematyczne (blok A)
- mowę oraz zdolności artystyczne (blok B).
Proponujemy, aby uczestnicy brali udział w zajęciach z obu bloków (blok A i B), jednak istnieje możliwość uczestnictwa dziecka w zajęciach tylko bloku A albo tylko bloku B. Istnieje możliwość dołączenia do grupy w dowolnej chwili.
Łączny czas trwania zajęć w bloku A oraz bloku B to 4 godziny zegarowe. Czas trwania zajęć w każdym bloku to 2 godziny zegarowe, w tym 90 minut zajęcia właściwe plus przerwa bądź przerwy w zależności od potrzeb dzieci.
Blok A.
Zajęcia rozwijające logiczne myślenie oraz umiejętności matematyczne
Zajęcia prowadzone są w atrakcyjnej formie i podzielone są na dwie części:
1. Warsztaty i zajęcia z wykorzystaniem klasycznej techniki szkolnej z uwzględnieniem odpowiedniego dla wieku dzieci stylu pracy;
2. Gry i zabawy rozwijające logiczne myślenie i umiejętności matematyczne.
Celem zajęć jest:
- rozwijanie matematycznych umiejętności dzieci,
- zaspokajanie ciekawości poznawczej dzieci w zakresie liczb, działań, figur geometrycznych,
- stymulowanie harmonijnego rozwoju dzieci w zakresie posługiwania się pojęciami matematycznymi i logicznego myślenia,
- odkrywanie więzi przyczynowo- skutkowych, kształtowanie (dzięki uczestnictwu w grach) dojrzałości emocjonalnej dzieci.
Blok B.
Zajęcia rozwijając mowę oraz zdolności artystyczne
Zajęcia prowadzone są w interesującej formie i podzielone są na dwie część:
1. Część rozwijająca mowę;
2. Część rozwijająca zdolności artystyczne.
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów oraz gier i zabaw.
Celem zajęć rozwijających mowę jest:
1. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi;
2. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej;
3. Stymulowanie ewentualnego opóźnionego rozwoju mowy;
4. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń;
5. Wdrażanie dzieci do twórczej aktywności słownej.
Proponujemy ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie, pamięć i spostrzegawczość, gry i zabawy językowe, zestawy ćwiczeń rozwijających słuch fonematyczny.
Celem zajęć rozwijających zdolności artystyczne jest:
- kształtowanie swobody w posługiwaniu się linią i plamą, kształtem i barwą w różnych technikach plastycznych;
- uwrażliwienie dziecka na zjawiska otaczającej rzeczywistości (światło, barwa, kształt faktura);
- kształtowanie inwencji twórczej dziecka;
- rozwijanie wrażliwości estetycznej;
- kształtowanie zainteresowań dorobkiem kulturalnym ludzkości;
- wdrażanie do codziennego stosowania zasad estetyki.