Uczniom klas IV-V oferujemy zajęcia kształtujące logiczne myślenie, a w tym myślenie przyczynowo-skutkowe.
Zajęcia są prowadzone w bardzo atrakcyjnej formie.
W trakcie zajęć uczniowie grają w rożnego rodzaju gry edukacyjne oraz biorą udział w zabawach edukacyjnych. Ważnym elementem każdych zajęć jest analiza gier i zabaw pod kątem strategii postepowania zwiększającej szanse na zwycięstwo. Analizowana będzie więc matematyczna struktura omawianych zabaw i gier edukacyjnych. Wśród gier znajdą się m.in. klasyczne, znane od wieków takie jak: Tryktrak, Super farmer, Pentomino, Młynek, Warcaby, Grody.
Gry i zabawy są formą rozrywki, która przeciwstawia się obowiązkowej nauce. Poprzez wprowadzenie gier i zabaw dydaktycznych sprawiamy, że uczniowie chętnie pracują i mimowolnie nabywają wiele pożądanych kompetencji.
Różnorodne zadania i ćwiczenia w formie gier i zabaw dydaktycznych stają się dla uczniów źródłem sukcesów i pożądanych wyników w wielu dziedzinach ludzkiej aktywności. Stwarzają okazję do logicznego myślenia oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Wyrabiają takie cechy charakteru jak: systematyczność, wytrwałość, samodyscyplina i poczucie sprawiedliwości. Wdrażają zarówno do samodzielnego podejmowania decyzji, jak i do zgodnego współżycia w grupie koleżeńskiej.
Gry i zabawy stosowane są na zajęciach w trzech aspektach:
1. Wykorzystanie gotowych gier i zabaw. Uczniowie zapoznają się wówczas z grą zaproponowaną przez nauczyciela, stosują się do jej reguł.
2. Proponowanie uczniom konstruowania modyfikacji zaprezentowanych przez nauczyciela gier.
3. Samodzielne konstruowanie przez uczniów gier: strategicznych, strategiczno-losowych lub gier z rozbudowanym wątkiem matematycznym.
Każde zajęcia podzielone są na dwie części.
W pierwszej z nich uczniowie uczestniczą bądź tworzą gry i zabawy.
W drugiej części podejmowana jest dyskusja na temat strategii wygrywających w grach, szans na zwycięstwo dla poszczególnych graczy, itd.
Zajęcia są prowadzone w bardzo atrakcyjnej formie.
W trakcie zajęć uczniowie grają w rożnego rodzaju gry edukacyjne oraz biorą udział w zabawach edukacyjnych. Ważnym elementem każdych zajęć jest analiza gier i zabaw pod kątem strategii postepowania zwiększającej szanse na zwycięstwo. Analizowana będzie więc matematyczna struktura omawianych zabaw i gier edukacyjnych. Wśród gier znajdą się m.in. klasyczne, znane od wieków takie jak: Tryktrak, Super farmer, Pentomino, Młynek, Warcaby, Grody.
Gry i zabawy są formą rozrywki, która przeciwstawia się obowiązkowej nauce. Poprzez wprowadzenie gier i zabaw dydaktycznych sprawiamy, że uczniowie chętnie pracują i mimowolnie nabywają wiele pożądanych kompetencji.
Różnorodne zadania i ćwiczenia w formie gier i zabaw dydaktycznych stają się dla uczniów źródłem sukcesów i pożądanych wyników w wielu dziedzinach ludzkiej aktywności. Stwarzają okazję do logicznego myślenia oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Wyrabiają takie cechy charakteru jak: systematyczność, wytrwałość, samodyscyplina i poczucie sprawiedliwości. Wdrażają zarówno do samodzielnego podejmowania decyzji, jak i do zgodnego współżycia w grupie koleżeńskiej.
Gry i zabawy stosowane są na zajęciach w trzech aspektach:
1. Wykorzystanie gotowych gier i zabaw. Uczniowie zapoznają się wówczas z grą zaproponowaną przez nauczyciela, stosują się do jej reguł.
2. Proponowanie uczniom konstruowania modyfikacji zaprezentowanych przez nauczyciela gier.
3. Samodzielne konstruowanie przez uczniów gier: strategicznych, strategiczno-losowych lub gier z rozbudowanym wątkiem matematycznym.
Każde zajęcia podzielone są na dwie części.
W pierwszej z nich uczniowie uczestniczą bądź tworzą gry i zabawy.
W drugiej części podejmowana jest dyskusja na temat strategii wygrywających w grach, szans na zwycięstwo dla poszczególnych graczy, itd.